سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مویرگی

سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مدیریت فروش مویرگی سخنران مدیریت

بهزاد حسین عباسی مدرس مدیریت استاد مدیریتی سخنران مدیریت آموزش مدیریت در سازمان شما
 

  بهزاد حسین عباسی استاد مدیریت مدرس مدیریت       مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت   

بهزاد حسین عباسی مدرس مدیریت استاد مدیریتی سخنران مدیریت آموزش مدیریت در سازمان شما
 

  بهزاد حسین عباسی استاد مدیریت مدرس مدیریت       مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت   

سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مویرگی

سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مدیریت فروش مویرگی سخنران مدیریت

استاد بهزاد حسین عباسی مدرس و سخنران مدیریت ارتباط با مشتری CRM کوچینگ بازاریابی زبان بدن اصول و فنون مذاکره

 

 

مدرس مدیریت بازاریابی تبلیغات اصول و فنون مذاکره

سخنران مدیریت فروش استاد فروش مدرس فروش تدریس فروش معلم فروش

سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مویرگی

سخنران بازاریابی و فروش مدیریت فروش مویرگی سخنران مدیریت
سخنران مدیریت

چگونه طرح‌ پیشنهادی بازاریابی آنلاین را ارزیابی کنیم؟

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت بازاریابی و فروش 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

یکی از دوستانم را پس از سال‌ها دیدم، آن‌قدر از هم دورافتاده بودیم که نمی‌دانست آژانس بازاریابی آنلاین تأسیس کرده‌ام. در حین صحبت‌ها گفت برای کسب‌وکار خودش با یک آژانس بازاریابی محلی همکاری می‌کند و از من خواست به طرح‌هایشان نگاهی بیندازم.

 

این اتفاق مرا سخت به فکر فروبرد که چقدر ارزیابی طرح بازاریابی آنلاین برای تجارتی کوچک سخت است. تاجران زیرک بااینکه می‌دانند که انتقال هزینۀ تبلیغات از رسانه‌های سنتی به عرصۀ دیجیتال، ضروری است، معمولاً ابزار لازم برای تعیین خدمات و انتظاراتشان را ندارند. اگر به دنبال بازاریابی آنلاین و مطالعۀ طرح‌ها هستید، به این نکات توجه کنید.

 

اول یادآوری نکات مهم

خوشبختانه، قبل از اینکه استراتژی یا نقل‌قولی به شما ارائه شود، آژانس را ملاقات کردید. شما باید در آن ملاقات فرصت آن را داشته باشید که اطلاعاتی راجع به تجارتتان ارائه کنید و هدفتان را از برگزاری کمپین بیان کنید. آژانس نیز باید خدماتش را شرح دهد و بگوید چگونه در راه رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند. با اینکه ظاهراً طرفدار فنّاوری هستم، ترجیح می‌دهم پتانسیل مشتری‌ها را در فرد ببینم، امری که به من اجازه می‌دهد از تجارت و افراد دخیل در آن، درک بهتری داشته باشم.

 

طرح‌ پیشنهادی

پیشنهاد و ارائه طرح، باوجوداینکه هر آژانسی  در ارائه طرح، شیوۀ منحصربه‌فرد خود را دارد( یا حداقل باید داشته باشد)، این نکات کلیدی را باید در نظر بگیرید:

 

درک: آیا حس کردید آژانس واقعاً کار شما را  درک کرده و متوجه شده شما دنبال چه هستید؟

شناسایی فرصت: آژانس می‌داند تجارت شما چه جاهایی فرصت‌هایش را از دست می‌دهد و می‌داند چگونه آنها را با ابزار آنلاین دوباره به دست آورد؟

گزینه‌ها: حتی اگر پکیج یا استراتژی مشخصی پیشنهاد دهند، باید حداقل یک جایگزین به شما ارائه کنند. این جایگزین باید به‌صورت اضافه یا بهبود امکانات، عرضه شود. به‌عنوان مشتری، داشتن این گزینه‌ها به شما قدرت می‌دهد.

ابزار: آیا طرح، روش‌ها و کانال‌های(فیس‌بوک، نوئیتر و…) مورد استفاده‌اش را به‌خوبی شرح می‌دهد؟ آیا می‌تواند(با مدارک یا به‌صورت شفاهی) شرح دهد چرا این روش‌ها را به‌عنوان روش‌های مناسب برای تجارت شما، انتخاب کرده است؟

قیمت‌گذاری و ویژگی‌ها: به جزئیات تا حد ممکن دقت کنید . . .  تعداد افراد در هر شبکۀ اجتماعی در کمپین‌های شبکه اجتماعی و تعداد صفحه‌ها و قسمت‌ها؛ در طرح طراحی وبسایت چند وقت یک‌بار می‌توانید مدیر اجرایی را ملاقات کنید؟ آیا هزینه‌های اضافی مثل حق تألیف عکس یا الگوی رفتاری، پیش‌بینی‌شده است؟

 

businessproposal

 

جدول زمانی: آیا برای اجزای مختلف کمپین یا پروژه چهارچوب زمانی مشخص  و زمان‌های اجرا مشخص کرده است؟

مسئولیت‌ها: مسئولیت‌های آنها چیست؟ مسئولیت شما چیست؟ قطعاً مجبورید اطلاعات یا اجزای گرافیکی را در یک بازه زمانی تا بتوانند برنامه وابسته به مسئولیت‌های شمارا هم پیش ببرند.

گزارش‌ها: موفقیت چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟ چند وقت یک‌بار گزارش‌ها را دریافت می‌کنید؟ به چه میزان قادر هستید آنها را شرح دهید؟

 

سخنی راجع به پکیج‌ها:

بعضی از آژانس‌ها مثل Bloominari، پکیج‌هایی ارائه می‌کنند که با نیازهای اکثر مشتریان سازگار است. مطمئناً این امر به مشتریان کمک می‌کند گزینه‌ها و قیمت‌های مختلف را مقایسه کنند. وقتی پکیجی را انتخاب می‌کنید، باید طرح کامل با جزئیات و کاربردهای شخصی‌سازی‌شده دریافت کنید.

 

دو نکته که باید در پایان به آنها دقت کنید؛ اول پاسخ سریع و دوم محتوای اصیل و دست‌اول است. یکی از تفاوت‌های اصلی رسانۀ سنتی و دیجیتال این است که دومی اجازۀ کنترل روزانه را می‌دهد. اکنون راجع به نحوۀ برخورد مردم با تبلیغات و محتوایمان، اطلاعات مفیدی داریم.

 

آیا آنها صفحۀ وب شما را باز می‌کنند؟ کدام روز هفته؟ چه قسمتی؟ چه زمانی تبلیغات فیس‌بوک شمارا می‌بینند؟ آیا یک آژانس قابل‌اعتماد می‌تواند در کمترین زمان با این تغییرات تطبیق یابد و تغییرات کوچکی که به بهبود نتیجه منجر شود، ایجاد کند؟

 

نکتۀ مهم بعدی، محتواست. اگر آژانسی، رسانه‌های اجتماعی اغراق‌آمیز یا  عناوین وبلاگ برای انتخاب به شما ارائه دهد، از اصیل و دست‌اول بودن محتوا مطمئن شوید. بعضی آژانس‌ها برای جمع‌آوری مقاله فقط از ابزار گزینش محتوا استفاده می‌کنند و برای رسانه‌های اجتماعی یک یا دو عبارت را تطبیق می‌دهند. اگر هدف شما پر کردن فضای دیجیتال با حروف است، این گزینه مفید است؛ اما باید بدانید که تکرار محتوای از پیش‌تولید شده، ازلحاظ SEO( قرارگیری در بالای نتایج موتور جستجو) اثری ندارد.

 

اجباری نیست که به متخصص بازاریابی آنلاین تبدیل شوید( به همین علت متخصص بازاریابی آنلاین استخدام می‌کنید). اما اگر حس می‌کنید گوشه‌ای از کار ایراد دارد، پس حتما ایراد دارد. بهتر است با آژانسی مشورت کنید که مراقب شما باشد و روش کمک به تجارت شمارا بداند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی