سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مویرگی

سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مدیریت فروش مویرگی سخنران مدیریت

بهزاد حسین عباسی مدرس مدیریت استاد مدیریتی سخنران مدیریت آموزش مدیریت در سازمان شما
 

  بهزاد حسین عباسی استاد مدیریت مدرس مدیریت       مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت   

بهزاد حسین عباسی مدرس مدیریت استاد مدیریتی سخنران مدیریت آموزش مدیریت در سازمان شما
 

  بهزاد حسین عباسی استاد مدیریت مدرس مدیریت       مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت   

سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مویرگی

سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مدیریت فروش مویرگی سخنران مدیریت

استاد بهزاد حسین عباسی مدرس و سخنران مدیریت ارتباط با مشتری CRM کوچینگ بازاریابی زبان بدن اصول و فنون مذاکره

 

 

مدرس مدیریت بازاریابی تبلیغات اصول و فنون مذاکره

سخنران مدیریت فروش استاد فروش مدرس فروش تدریس فروش معلم فروش

سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مویرگی

سخنران بازاریابی و فروش مدیریت فروش مویرگی سخنران مدیریت
سخنران مدیریت

تفاوت بین بازاریابی، تبلیغات و پروپاگاندا

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت بازاریابی و فروش 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

بازاریابی و تبلیغات مفاهیم کاملاً مرتبطی از دنیای کسب‌وکار هستند، درحالی‌که پروپاگاندا اصطلاح از حوزه ارتباطات عمومی است که اشاره به‌دروغ و سخن کذب دارد که افراد یا گروه‌ها به‌منظور نشان دادن حمایت و پشتیبانی خود از یک هدف یا دلیل خاص منتشر می‌کنند. درواقع پروپاگاندا چتری بزرگ از ارتباطات متقاعدکننده است و بازاریابی و تبلیغات برنامه‌هایی کاربردی برای رشد و گسترش کسب‌وکار در نظر گرفته می‌شوند. در کشورهای توسعه‌یافته قوانینی برای حمایت از مصرف‌کننده و بیان حقیقت در تبلیغات وجود دارد که از وارد شدن کسب‌وکارها به امور فریبنده و ادعاهای گمراه‌کننده‌ای که در حوزه پروپاگاندا استفاده از آنها موضوعی عادی تلقی می‌شود، جلوگیری به عمل می‌آورد.

 

البته هدف این مطلب پرداختن به اصل موضوع پروپاگاندا و تفاوت‌های کامل آن با بازاریابی و تبلیغات نیست، بلکه تنها در چند پاراگراف توضیحی کوتاه در رابطه با هر یک از این موضوعات ارائه می‌کند و توضیحات کامل‌تر در مورد روش‌های مورداستفاده از پروپاگاندا و حتی مثال‌ها و نمونه‌هایی از آن را در مطلبی مستقل در آینده خواهیم داشت.

 

اصول پایه بازاریابی

بازاریابی یک کارکرد بسیار گسترده در حوزه کسب‌وکار است که شامل فعالیت موجود در توسعه و رساندن پیام‌هایی به مشتریان، مراجعین و اجتماع مخاطبین می‌شود که عرضه ارزش به آنها را نوید می‌دهد. بازاریابی در ازلحاظ قلمرو بسیار گسترده‌تر تبلیغات است و اغلب شامل روابط عمومی و دیگر شیوه‌های ارتباطی با عموم مردم و مخاطبین می‌شود. فرایندهای بازاریابی اغلب با تحقیق بازار شروع برای کسب اطلاع از وضعیت بازار آغاز می‌شود که منجر به توسعه اهداف بازاریابی، استراتژی‌ها و شکل دادن به پیام و تحویل آن به مخاطب می‌شود.

 

Macro-image-of-dictionary-definition-of-word-propaganda-Stock-Photo

 

اصول پایه تبلیغات

همچنان که در بالا اشاره شد، تبلیغات نسبت به بازاریابی جنبه‌های خاص و ویژه‌تری دارد. طرح تبلیغات یک شرکت به‌طورکلی در قالب طرح بازاریابی آن ارائه می‌شود. تبلیغات عبارت است از یک پیامی که برای آن هزینه‌ای صرف شده که از طریق یک رسانه عمومی(جمعی) انتقال پیدا کند که بازار مخاطب را نسبت به کسب اطلاع از یک از برند وسوسه می‌سازد تا در این حین آن را دوست داشته یا از آن خرید کنند. همین موضوع و بخش از تبلیغات که برای آن هزینه‌ای صرف شده است موجب تفاوت داشتن آن از مثلاً روابط عمومی می‌شود که شامل خرید فضای رسانه‌ای و زمان مناسب در یک رسانه نمی‌شود.

 

اصول پایه پروپاگاندا

پروپاگاندا نوعی از ارتباط است یک از یک ایده یا روش تفکر حمایت می‌کند. پیام آن می‌تواند شامل حقایق یا فریب شود، که درهرحال هدف آن وسوسه و ترغیب مخاطب جهت پذیرفتن و باور کردن نقطه‌نظر فرستنده پیام هست. تا جایی که این موضوع به حوزه کسب‌وکار ارتباط پیدا می‌کند، پروپاگاندا حوزه‌ای بسیار دقیق، تیز و نافذ است. یک شرکت ممکن است در رساندن یک پیام از هدف آن حمایت می‌کند مشارکت داشته باشد، اما این پیام و انتقال آن ممکن است به‌طور خاص مشارکت این شرکت در انتقال آن را نشان ندهد.

سؤال: پیش از اینکه به موضوعات دیگری در رابطه با پروپاگاندا در مطالب دیگر بپردازیم، چه مثال‌هایی از پروپاگاندا در ذهن شما وجود دارد، به برخی از آنها اشاره‌کنید.

 

بازاریابی و تبلیغات

یک مفهوم گسترده‌تر از ارتباطات کسب‌وکار که بازاریابی و تبلیغات را به یکدیگر مرتبط می‌سازد، ترویج و ترفیع یکپارچه برند است. این مفهوم بر این باور شکل‌گرفته است که تمامی پیام‌هایی که یک شرکت منتشر می‌کند باید با یکدیگر هماهنگ بوده و تناسب داشته باشند. خواه شما برای تبلیغات هزینه‌ای صرف کنید یا خود را درگیر فعالیت‌های روابط عمومی بکنید، خواهان انتقال یک ذهنیت خاص و مشخص از برند به مخاطب یا مزایای حاصل از به مخاطبین بازار خود هستید. یک پیام هماهنگ و متناسب موجب می‌شود تا مشتریان شما به‌راحتی بدانند که از برند شما چه چیزی را باید انتظار داشته باشند؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی