سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مویرگی

سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مدیریت فروش مویرگی سخنران مدیریت

بهزاد حسین عباسی مدرس مدیریت استاد مدیریتی سخنران مدیریت آموزش مدیریت در سازمان شما
 

  بهزاد حسین عباسی استاد مدیریت مدرس مدیریت       مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت   

بهزاد حسین عباسی مدرس مدیریت استاد مدیریتی سخنران مدیریت آموزش مدیریت در سازمان شما
 

  بهزاد حسین عباسی استاد مدیریت مدرس مدیریت       مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت   

سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مویرگی

سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مدیریت فروش مویرگی سخنران مدیریت

استاد بهزاد حسین عباسی مدرس و سخنران مدیریت ارتباط با مشتری CRM کوچینگ بازاریابی زبان بدن اصول و فنون مذاکره

 

 

مدرس مدیریت بازاریابی تبلیغات اصول و فنون مذاکره

سخنران مدیریت فروش استاد فروش مدرس فروش تدریس فروش معلم فروش

سخنران مدیریت فروش سخنران بازاریابی و فروش مویرگی

سخنران بازاریابی و فروش مدیریت فروش مویرگی سخنران مدیریت
سخنران مدیریت

تاثیر هدایای تبلیغاتی رایگان بر رشد کسب‌وکار شما

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت بازاریابی و فروش 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

شکی نیست که استفاده از هدایای تبلیغاتی رایگان در فرایند بازاریابی و رشد کسب‌وکار شما تأثیر بسیار زیادی دارد، در این مطلب در رابطه با چگونگی تأثیرگذاری این موضوع بر رشد بازاریابی و کسب‌وکار خودمان نکاتی می‌آموزیم.

 

شاید بخشیدن بخشی از محصولات و خدمات خودمان به مشتریان بالقوه به‌منظور رشد کسب‌وکار خودمان موضوعی غیرمنطقی و خلاف منطق عادی در نظر بیاید، اما استفاده از کلمه رایگان در عین قدیمی بودن، هنوز یکی از پرقدرت‌ترین کلمات در فرایند بازاریابی و فروش به‌حساب و مردم هرگز نمی‌توانند در برابر وسوسه آن به‌هیچ‌وجه مقاومت کنند، که خود موجب شکل گرفتن روش‌های بسیار متنوعی برای جذب و نگهداشت مشتریان بالقوه می‌شود.

 

دلیل تأثیرگذاری این موضوع درواقع یک دلیل دولایه است که به بررسی آن می‌پردازیم. اول‌ازهمه اینکه فردی که محصول یا خدمت شمارا به‌صورت رایگان امتحان می‌کند، ممکن است به‌خوبی از ارزش ذاتی محصول شما آگاه شود و نسبت به خرید آن اقدام کند و یا حتی بهتر از آن اینکه به‌نوعی نسبت به محصول شما وابسته شود و عدم استفاده از آن محصول یا خدمات را برای خودش غیرممکن ببیند.

 

دوم اینکه چون محصول یا خدمت به‌صورت رایگان در اختیار مشتریان بالقوه شما قرارگرفته است، آنها تحت‌فشار روانی به‌منظور جبران زحمت شما از طریق ادامه به خرید از شما قرار می‌گیرند. این اصل درواقع تحت عنوان “قانون جبران زحمت” شناخته می‌شود که بیان می‌دارد مردم به‌صورت طبیعی اجبار و تعهدی برای جبران لطف شما به‌عنوان شیوه‌ای برای تشکر احساس می‌کنند.

 

free-tag1

 

پیش از ارائه محصولات و خدمات خودتان به‌صورت رایگان از ارزش مشتری خود در کل دوره عمر وی(دوره ارتباط وی با خودتان) آگاه باشید

منظور از این ارزش در دوره عمر مشتری درمجموع میزان سودآوری است که وی در این دوره برای شما می‌تواند ایجاد کند. البته منظور از این رقم تنها مجموع خریدهایی که وی از شما می‌کند نیست، بلکه شامل دیگر مشتریانی که از طریق وی به شما معرفی می‌شود هم هست.

 

به‌عنوان‌مثال فرض کنید مدیریت یک خشک‌شویی را بر عهده‌دارید که مجموع ارزش یک مشتری در کسب‌وکار شما چیزی در حدود 5 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود. برای به دست آوردن یک مشتری جدید چقدر تمایل به هزینه کردن در رابطه با ارائه رایگان محصولات یا خدمات خود رادارید؟ مثلاً 50، 100 یا حتی 150 هزار تومان؟

 

چراکه نه، شاید پاسخ خیلی از شما در برابر 100 یا حتی 150 هزار تومان هم مثبت باشد، و دقیقاً مشکل و نگرانی بسیاری از صاحبان کسب‌وکار در این رابطه این است که از ارزش دقیق مشتری در دوره عمر وی آگاهی ندارند.

 

اطلاعات – بهترین نوع از محصول یا خدمت رایگان

به‌طور مطلوب آن نوع از محصول یا خدمت برای این کار مناسب است که هزینه پایینی برای شما ایجاد کند، اما ارزش نسبی بالایی در ذهن مخاطب شما ایجاد کند. یکی از مواردی که دارای چنین خصوصیتی است می‌تواند اطلاعات باشد. به همین دلیل است که برخی از کسب‌وکارها به تهیه گزارش‌هایی در رابطه با حوزه صنعتی خاص مشتریان خود و ارائه رایگان آن روی می‌آورند.

 

اما شکل ارائه این اطلاعات هم مهم است و می‌تواند به شیوه‌های متنوعی صورت بگیرد که شامل متن، فایل صوتی یا فایل ویدئویی با موضوعی موردعلاقه و موردتوجه گروه بازار مخاطبین شما می‌تواند باشد. به‌عنوان‌مثال، به مثال‌های زیر در این رابطه توجه کنید:

 

مثال اول: بنگاه خریدوفروش اتومبیل

“چگونه خودرویی دست‌دوم با بودجه خودتان پیداکرده و بخرید؟”

 

مثال دوم: سالن زیبایی

“فن‌های اولیه آرایش” – 60 دقیقه

“اسرار آرایش سلبریتی های هالیوود” – 60 دقیقه

 

مثال سوم: فیزیوتراپ

“رفع درد عضلات پشت” – 60 دقیقه

“تمرین‌های برای رهایی از درد پشت” – 60 دقیقه

 

مثال چهارم: فروشگاه ملحفه و رختخواب

“چطور یک لحاف چهل‌تکه تهیه کنم” – 160 دقیقه

 

ارائه یک نوار ویدئو حاوی اطلاعات ارزشمند در رابطه با یک موضوع خاص و موردعلاقه مخاطبین موجب می‌شود که یک پیشنهاد با سطح ارزشی متوسط تبدیل به یک پیشنهاد با سطح ارزشی فوق‌العاده زیادی شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی