136 نوع مختلف از انواع بازاریابی مدرس بازاریابی
136 نوع مختلف از انواع بازاریابی – بخش سوم و پایانی
9197685104
بهزاد حسین عباسی
مشاور مدیریت بازاریابی و فروش
سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری
مدرس بازاریابی
معلم بازاریابی
مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن
هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی
9197685104
در بخش اول و دوم از این مطلب با 93 نوع مختلف از انواع بازاریابی و توضیح کوتاهی در مورد هر یک از آنها آشنا شدیم و حالا ادامه آنها را می خوانیم:
94- بازاریابی اقناعی(persuasion marketing): که از معماری اقناع برای بازاریابی اینترنتی تأثیرگذار گرفتهشده است.
95- بازاریابی در نقطه فروش(point-of-sale marketing): تبلیغات و بازاریابی به مشتریان در نقطه خرید و پرداخت وجه در داخل یک فروشگاه.
96- بازاریابی پس از کلیک(post-click marketing): تجربه مشتری یا کاربر پس کلیک بر یک تبلیغ یا ایمیل، مثلاً ورود به یک صفحه ورود.
97- بازاریابی کلیکی(PPC marketing): بازاریابی پرداخت به ازاء هر کلیک در موتورهای جستجو، شبکههای تبلیغات و شبکههای اجتماعی.
98- بازاریابی محصول(product marketing): بازاریابی یک محصول خاص در مقابل بازاریابی محصولات یک شرکت.
99- بازاریابی تبلیغاتی(promotional marketing): بهطورکلی اگر صحبت کنیم، شامل تمامی انواع مختلف بازاریابی بهمنظور جذب مشتری میشود.
100- بازاریابی نزدیکی(proximity marketing): توزیع بدون سیم(آفلاین) محلی تبلیغات مرتبط با یک محل برای افراد متقاضی که سختافزار لازم برای این کار را در اختیار داشته باشند.
vangogh-ibeacon
101- بازاریابی کششی(pull marketing): فرستادن پیام به سمت مخاطبین موردنظر، معادل و مشابه با بازاریابی ربایشی.
102- بازاریابی هل دادنی- فشاری -(push marketing): مشتریان یا مخاطبین بالقوه پیامهای بازاریابی را از شما به سمت خود میکشند که معادل بازاریابی برونگرا قرار میگیرد.
103- بازاریابی در زمان واقعی (real-time marketing): سرعت بخشیدن به فرایند بازاریابی در عصر سرعت
104- بازاریابی ارجاعی(referral marketing): تشویق و پاداش دادن به مشتریان فعلی برای جذب مشتریان جدید.
105- بازاریابی رابطه(relationship marketing): تأکید بر ساخت و ایجاد روابط دوسویه بلندمدت با مشتریان.
106- بازاریابی مجدد(remarketing): معنای امروزی: تبلیغات رفتار محور.
107- بازاریابی پاسخ(reply marketing): پاسخ دادن به تکتک کاربران نهایی از طریق پیامهای شخصیسازیشده.
108- بازاریابی معکوس(reverse marketing): در این نوع از بازاریابی بجای اینکه شرکت به دنبال به دست آوردن مشتری باشد، مشتری در پی به دست آوردن محصولات و خدمات یک شرکت است.
109- بازاریابی علمی(scientific marketing): استفاده از آزمایشهای تحلیلی / روشهای آماری در بازاریابی.
110- بازاریابی موتورهای جستجو(search (engine) marketing): ترویج و ترفیع پرداختی و ارگانیک از طریق سایتهای گوگل، یاهو، بینگ و …
111- خود بازاریابی(self-marketing): بازاریابی خودتان که از آن تحت عنوان بازاریابی شخصی هم نامبرده میشود.
112- بازاریابی خدمات(services marketing): رویکردهایی برای فروش خدمات بجای محصولات.
113- بازاریابی سایه(shadow marketing): بازاریابی غیرمنتظره که اغلب خارج از کنترل دپارتمان بازاریابی انجام میشود.
114- بازاریابان خریداران(shopper marketing): درک چگونگی انجام شدن خرید توسط مصرفکنندگان در کانالها و شکلهای مختلف بازاریابی.
115- بازاریابی اجتماعی(social marketing): تغییر رفتار مردم برای کسب نتیجه بهتر، با بازاریابی شبکههای اجتماعی متفاوت است.
116- بازاریابی شبکههای اجتماعی(social media marketing): ایجاد تعامل با مشتریان بالقوه در کانالهای شبکههای اجتماعی.
117- بازاریابی ورزشی(sports marketing): استفاده از رویدادهای ورزشی، تیمهای ورزشی و قهرمانان برای ترویج و ترفیع محصولات و خدمات.
118- بازاریابی خفا یا پنهان(stealth marketing): روشهای بازاریابی مخفیانه باهدف مردم و مخاطبین.
119- بازاریابی خیابانی(street marketing): بازاریابی غیرمتعارف در مکان عمومی بهمنظور برقراری تعامل با مشتریان بالقوه.
120- بازاریابی فنی و تکنیکی(technical marketing): بازاریابی با عمق فنی به مخاطبان فنی.
121- بازاریابی تلفنی(telemarketing): برقراری تماس تلفنی بر روی تلفن مردم بر اساس یک متن از پیش تعیینشده بدون هماهنگی قبلی، یعنی دریافتکننده تماس انتظار تماس از طرف شمارا ندارد.
122- بازاریابی آزمون محور(test-driven marketing): آزمودن ایدههای بازاریابی بهصورت سیستماتیک و البته تکراری.
123- بازاریابی رهبری فکری(Thought leadership marketing): جا انداختن یک شرکت یا بنگاه بهعنوان رهبر فکری در بازار مربوطه.
124- بازاریابی زمان(time marketing): تحقیق در رابطه با زمان مناسب برای معرفی و ترویج و ترفیع محصولات در بازار.
125- بازاریابی بسته دستمالکاغذی(tissue-pack marketing): که خواستگاه آن در ژاپن بوده و مردم پیام خود را بر روی بستههای دستمالکاغذی درج میکنند و با دادن آن بهصورت رایگان به مخاطبین پیام را بهراحتی به دست مخاطب خود میرسانند.
126- بازاریابی نمایشگاههای تجاری(trade show marketing): زیرمجموعهای از بازاریابی رویداد، نمایشگاه و ترویج و ترفیع محصولات در نمایشگاههای تجاری.
127- بازاریابی سنتی(traditional marketing): روشها و کانالهای بازاریابی پیش از ظهور اینترنت.
128- بازاریابی پنهان(undercover marketing): زمانی که مصرفکنندگان از اینکه بهطور مخفیانه تحت روشها و فنهای بازاریابی قرارگرفتهاند اطلاعی ندارند.
waterworld
129- بازاریابی تولیدشده توسط کاربر(user-generated marketing): نوعی از بازاریابی که توسط مصرفکنندگان ایجادشده است، بازاریابی همگانی.
130- بازاریابی عمودی(vertical marketing): تهیه یکراه حل بهصورت متفاوت برای صنایع متفاوت.
131- بازاریابی ویدئویی(video marketing): استفاده از کلیپهای ویدئویی در بازاریابی آنلاین و همچنین استفاده از سایتهایی مانند یوتیوب و آپارات.
132- بازاریابی ویروسی(viral marketing): استفاده از شبکههای اجتماعی موجود بهمنظور توسعه یک ایده بازاریابی.
133- بازاریابی انتظار(wait marketing): برقراری ارتباط و رساندن پیام به مخاطب در هر نقطه و زمانی که وی آمادگی پذیرش پیام شمارا داشته و البته در انتظار برای چیزی است.
134- بازاریابی وبسایت(web marketing): بازاریابی در سطح سایتهای اینترنتی، مشابه با بازاریابی آنلاین.
135- بازاریابی دهانبهدهان(word-of-mouth marketing): زمانی که مشتریان خوشحال و راضی پیام بازاریابی شمارا به دیگران انتقال میدهند.
136- بازاریابی جوانان(youth marketing): بازاریابی از طریق هدف قرار دادن مخاطبین جوان و اغلب از طریق کانالهای نوظهور.
آیا موارد دیگری از انواع بازاریابی به ذهن شما میرسد که در این لیست به آن اشاره نکردهام؟ یا حتی مواردی که در این لیست جای نگرفتهاند، اما پیشازاین در سایت آی بازاریابی در مورد آنها مقالههای مختلف و متنوعی داشتهایم!!! در بخش نظرات برای یادآوری آنها یا مواردی که خودتان به ذهنتان میرسد، منتظر شما هستیم تا به این لیست اضافه کنیم.