بهترین روش قیمتگذاری مشاوره قیمت گذاری مدرس قیمت گذاری استاد قیمت گذاری rdlj 'bhvd
افزودن درصدی بر روی هزینهها بهترین روش قیمتگذاری است؟
9197685104
بهزاد حسین عباسی
سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری بازاریابی فروش برندینگ اصول و فنون مذاکره زبان بدن
هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمان
behzadabbasi.ir
از بین 4 فاکتوری موردبحث درآمیخته بازاریابی محصول و قیمت همیشه از اهمیت بیشتری برخوردار است و این به این دلیل است که مشتریان امروزی عموماً تمایل به چک کردن تمام قیمت محصولات در فضای آنلاین دارند. این مبحث در قیمتگذاری به همراه هزینه گذاری (اضافه کردن درصدی بر روی هزینهها) و مزایای آن تمرکز دارد.
قیمتگذاری برندهای مختلف در کنار مزایا و ویژگیهایی که معرفی میشود در دنیای دیجیتال امروزی بسیار شفاف و روشن است. بنابراین بهترین شیوهای که برندها میتوانند از آن استفاده کنند، کدام روش است. به نظر میرسد در شرایط امروزی بازار اضافه کردن درصدی بر روی هزینهها بهترین شیوهای است که سود قابل قبولی داشته و درعینحال میزان قابلتوجهی از مشتریان را برای شما ایجاد میکند.
شیوه اضافه کردن درصدی بر روی هزینهها برای تعیین قیمت هزینه تولید یک محصول یا ارائه یک خدمت را در نظر گرفته و سپس درصدی معین بر روی آن اضافه میشود که به آن هزینه تمامشده و درصدی سود گفته میشود. برای بهترین بودن آنهم دلایل مختلفی مطرح است که برخی از آنها بهقرار زیر است:
shutterstock_135157124
1- قیمتگذاری یکی از بهترین ویژگیها و تواناییهای شما در نظر گرفته میشود.
اگر قیمتگذاری یکی از مزیتهای شما باشد و بهترین قیمت ممکن در بازار را معرفی کنید، در آن حالت تقلید کردن از شما بسیار سخت و مشکل میشود. بنابراین این موضوع به یکی از بهترین مزیتهای رقابتی شما تبدیلشده که هر شرکتی قابلیت آن را در اختیار ندارد که آنهم قیمت شماست. نمونههایی از این مورد فروشگاه وال مارت و برخی از دیگر خردهفروشیهای میباشند که بر اساس قیمت ارائهشده با بازار وارد جنگ و رقابت میشوند.
2- رقابت در فضای کنونی بسیار زیاد و هوشمندانه است.
رقابت در دنیای امروز بسیار دقیق و هوشمندانه است و بهراحتی هر ویژگی که از طرف ارائه میشود را تقلید میکند. زمانی که رقبا همان ویژگیها و خصوصیات محصول شمارا به مشتری عرضه میکنند، قیمت و هزینه رقابت بهمراتب بالا میرود. اما زمانی که رقابت بر سر قیمت و جنگ قیمتی میرسد، شما عموماً یکدست بالاتر از بقیه رقبا بوده و قدرت بالاتری در چانه زدن دارید.
3- بررسی قیمت در فضای آنلاین بسیار راحت و ساده است.
امروزه بسیاری از مشتریان قیمت معرفیشده از طرف شمارا در سایتها و منابع مختلف چک کرده و آن را مقایسه میکنند. ازآنجاییکه با استفاده از این روش مزیت غیرقابلرقابتی با دیگر رقبا دارید، مطمئناً مشتریان شمارا نسبت به دیگر رقبا بازار ترجیح داده و انتخاب میکنند، خصوصاً زمانی که بهصورت آنلاین تصمیم میگیرند. این نکته تا حدودی باور مشتری نسبت به قیمت ارائهشده از طرف شمارا هم تحت تأثیر قرار داده و موجب جذب مشتریان نسبت به شما میشود.
4- خرید بر اساس بودجه انجام میشود.
برخی از مردم خرید کردن بر اساس بودجه موجود و در اختیار خودشان را ترجیح میدهند. موقعیتهایی از قبیل وضعیت بد و نابسامان اقتصادی یا بهطورکلی احساسات و شرایط منفی در بازار را در نظر بگیرید. در چنین مواقعی، مردم ترجیح میدهند تنها بر اساس بودجهای که در اختیاردارند، اقدام به خرید بکنند. بهطور مشابه، آن دسته از افرادی که جزء تجار و صاحبان مشاغل یا مدیران ارشد سازمانی قرار میگیرند، عموماً خرید کردن بر اساس بودجه در دسترس خودشان را ترجیح میدهند. بنابراین بر اساس توضیحات ارائهشده در بخشهای گذشته، تمامی این افراد قادر به خرید محصولات و خدمات شما هستند و بنابراین جزء مشتریان شما قرارگرفته و بهعنوان یک مزیت رقابتی برای شما در بازار در برابر رقبا عمل میکنند.
چالشهای مرتبط با این روش قیمتگذاری
یکی از چالشهای این روش قیمتگذاری پایین نگاهداشتن قیمت در این روش قیمتگذاری است. بدون پایین نگاهداشتن قیمت، این روش قیمتگذاری با شکست مواجه میشود و دلیل آنهم این است که اگر پیشازاین قیمت تمامشده شما بالا بوده باشد و بازهم بر روی آن درصدی اضافه کنید، آنگاه قیمت شما برای بازار بسیار زیاد میشود و ممکن سهم از بازار خود را از دست بدهید.
ازاینرو اضافه کردن درصدی بر روی هزینهها درزمانی بهترین روش قیمتگذاری که قیمت تمامشده پایینتر از حد معمول بازار و رقبا باشد. آنگاه شما محصول با پایینترین قیمت را در اختیاردارید، درصد قابل قبولی به آن افزوده و یک قیمت بهینه برای معرفی به بازار در اختیاردارید.
- ۹۵/۰۲/۲۸
- ۹۷ نمایش