آموزش پرسنل فروش و بازاریابی مدرس فروش استاد فروش تیم فروش شما غیر مسلح به جنگ می رود
آیا تیم فروش شما غیر مسلح به جنگ می رود؟
9197685104
بهزاد حسین عباسی
سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری بازاریابی فروش برندینگ اصول و فنون مذاکره زبان بدن
هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمان
behzadabbasi.ir
این فرایند را که همه ما در هنگام مواجه با یک مشتری بالقوه یا جدید با آن روبرو میشویم را در نظر بگیرید. آیا در شرکتهای دیگری که با آنها همکاری دارید یا پیشازاین همکاری داشتهاید، شاهد چنین مواردی بودهاید؟
سربازان به اسلحه خودشان نیاز دارند و فروشندگان هم به همین ترتیب
این فرایند را در نظر بگیرید. تلفن به صدا درمیآید. پشت خط یک مشتری بالقوه است که در پی کسب اطلاع از خدمات و محصولات شما یا در پی دیدن آگهی شما در پی کسب اطلاع در مورد آن تماس گرفته است. مطمئناً پس از پاسخگویی این تماس آن را به مسئول یا کارشناس از تیم فروش و بازاریابی ارجاع داده میشود. سپس چه چیزی در ادامه میآید؟ فروشنده با فرد تماسگیرنده بهمنظور دادن اطلاعات و به عبارتی آماده کردن او و نزدیک کردنش به خرید صحبت میکند. اگر این مشتری بالقوه به محصول شما نیاز داشت و آمادگی خرید آن را هم داشت وارد چه مرحلهای میشویم؟ آیا نیروهای فروش شما از ابزار لازم برای ادامه فرایند فروش برخوردار هستند؟
در طی تماس اولیه . . .
آیا اعضای تیم فروش شما قادر به ارجاع مشتری به یک ویدئو آنلاین آن ارسال آن برای مشتری هستند؟ آیا امکان شرکت دادن آنها در یک وبینار بر روی وبسایت شما را دارند؟ آیا آنها امکان اشتراکگذاری صفحه لپتاپ خودشان با مشتری برای ارائه توضیحات بیشتر را دارند؟ آیا میتوانند مشخصات و اطلاعات آنها را همزمان با صحبت کردن با وی وارد سیستم مدیریت ارتباطات با مشتری شرکت بکنند؟ یا حداقل آیا از فایلهای پیدیاف یا پاورپوینت یا حتی برخی دیگر از محتوای اطلاعرسانی مناسب برای ارسال شدن برای این مشتری در طی تماس تلفنی یا بعد از آن برخوردار میباشند؟
young-couple-talking-to-insurance-agent-
جلسه بعد از جهت پیگیری . . .
زمانی که آنها برای پیگیری جلسهای را با مشتری بالقوه ترتیب میدهند، آیا از ابزار بروز برخوردار هستند؟ آخرین بروشور؟ مطالعات موردی از مشتریهای قبلی؟ محتوا یا چیزی که مشتری بالقوه پس از جلسه قادر بهمرور کردن اطلاعات دریافت شده از نماینده شما باشد؟ نمونهای رایگان از محصولات یا دورهای رایگان برای استفاده از این خدمات؟
تماسهای بعدی . . .
آیا مشتری بالقوه بهصورت خودکار وارد لیست ایمیلهای شما شده است تا ایمیلهای شما را بهصورت ماهیانه یا هفتگی دریافت کند و از این طریق محصولات و خدمات شما مجدداً برای وی یادآوری شود؟ آیا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شما بهگونهای بروز میشود که دیگر مدیران و سرپرستان بخش فروش از روند حرکت این مشتری در قیف فروش اطلاع داشته و در صورت صلاحدید در روند مذکور برای پیشبرد آن دخالت داشته باشند؟
اگر حتی به یکی از سؤالهای مطرحشده پاسخ منفی دادید . . .
اگر حتی به یکی از سؤالهای مطرحشده پاسخ منفی دادید، پس بدانید که تیم فروش شما بهخوبی مجهز نیست و از این بابت ضرر و زیان بسیار زیادی متحمل شما خواهد بود یا اینکه کلاً در این میدان در برابر یک رقیب بهتر و مجهزتر بازنده خواهید شد.
اکنون زمان آن است که تجهیزات لازم برای تیم فروش خودتان را مرور کرده و برای رفع مشکلات آن سرمایهگذاری کنید تا از وبینارها، ویدئوها و محتوای بروز، سیستم مدیریت روابط مشتری و … برخوردار شوند تا آماده وارد شدن به میدان جنگ با رقبا باشند و شانس موفقیت شمارا در این بازار ده برابر کنند.
- ۹۵/۰۲/۲۷
- ۸۸ نمایش